Translate

vrijdag 8 maart 2013

Lente?


Jippie! Lente........


Het is super mooi weer geweest de afgelopen dagen. Ik ben samen met mijn man afgelopen zondag heerlijk druk geweest in onze tuin. Onze achtertuin alleen maar. Want onze hele tuin heeft nogal een oppervlakte. Ik ben begonnen met het schoonmaken van de tafel waar wij de hele winter heerlijk op uitkijken vanuit de keuken. En van deze tafel wordt gretig gebruik gemaakt door allerlei vogeltjes, omdat wij er allerlei heerlijks op hebben neergelegd  Je moet weten dat elk vogeltje door ons wordt gespot. We zijn een soort van vroege vogels maar dan de hele dag. Met vogels tellen doen we nooit mee. Want dan hebben ze weer zo'n weekend uitgezocht dat  ik weet niet hoeveel mussen, merels, eksters, roodborstjes en andere vogeltjes onze tuin bezoeken. Dan is de tel niet bij te houden.

Na het boenen heb ik me behoorlijk in het zweet gewerkt om al het blad van de winter van de verharding op te vegen. Want de blaadjes op de aarde laat ik natuurlijk liggen. Want dat scheelt immers over een maandje weer aan onkruid wieden. Alle dode planten uit de plantenbakken gingen er ook aan. Allemaal op de grote bult achter onze grote schuur. 

Wat heb ik toch een geluk, mijn lieve man is kweker, en hij  had toevallig per ongeluk zomaar voor mij voor het oprapen en traytje "verdroogde"Ararbis  ergens plompverloren neergezet. Wat denk je..... die mooie plantjes laat ik toch niet verdrogen? Nee die gaan lekker mee naar onze tuin en ik poot ze lekker in mijn plantenbakje! We zullen wel zien of hij deze wonderschone bloempjes in onze tuin zal ontdekken.
Maar ondertussen heeft mijn nieuwe gebreide pop deze mooie plantjes al ontdekt. En zie eens......ze is er midden in gedoken!







7 opmerkingen:

  1. Ik heb nu helemaal een lente gevoel al is het hier nu mieserig! Heerlijke lente kleding en het staat haar goed! Toevalig is mijn dame van vandaag ook in het groen gekleed...hmmm toeval of telepatisch? xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooo Inez, wat maak jij toch ook leuke poppen. En zo een mooie foto. Waar haal jij je patroon?
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel voor je compliment! De poppen en de meeste beestjes heb ik allemaal zelf ontworpen. Tenzij ik in de tekst er bij vermeld waar ik mijn patroon of idee vandaan heb. Zoals bijvoorbeeld de Hello Kitty sleutelhanger en de gebreide beertjes.
    Groetjes, Inez

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Inez, ik zet vandaag jou blog bij mij in de kijker.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Daniëlle, dat vind ik leuk!
    Groetjes, Inez

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Inez, heb je gevonden via Daniëlle en me meteen lid gemaakt! Binnenkort begin ik ook met poppenbreien, heb al wat kleedjes gemaakt, maar nog geen pop :) Ik ga je bij mij vermelden morgen om wat leden te ronselen...
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Rita, Wat leuk dat je me gevonden hebt via Daniëlle. En vooral dat je mijn volger bent geworden!!!! Ik kom gauw bij jou kijken hoor!
      Poppen breien is super leuk. Vooral het in elkaar zetten, de gezichtjes maken, de haartjes doen en daarna aankleden. Ik wens je heel veel plezier met het maken van je eerste pop. Ben reuze benieuwd naar het resultaat.
      Groetjes, Inez

      Verwijderen