Translate

maandag 24 september 2012

 

Wie weet een mooie naam voor deze jonge dame?




Dit is het resultaat van lekker bezig zijn met stof, naald, draad, potloden, kralen en alles wat je kunt gebruiken om een mooie pop te maken. Het is zo ontzettend leuk om te doen. Zodra ik maar even de tijd heb, pak ik mijn spulletjes en ga weer aan de slag. Van te voren weet ik niet precies hoe de pop er precies uit gaat zien.

Mijn oudste dochter vond het wel leuk om oranje en groen te gebruiken. Ik ga eerst aan de slag met het bij elkaar zoeken van stof, lint, kralen, wol enzovoort. Daarna zoek ik een hoofdje uit wat ik al eerder gemaakt heb. En dan hup achter de naaimachine de pop in elkaar zetten.
De handjes vergen wel wat vaardigheid. Maar met veel geduld lukt het dan best om ze netjes te krijgen. Het rokje en de mouwtjes zijn daarna aan de beurt. De schoentjes zijn ook wel een beetje priegelwerk. Als laatste ga ik de pop verder versieren met kraaltjes. En kijk daar is ze dan!

Ik heb nog geen mooie naam voor deze jonge dame. Weet jij een leuke????

De volgende pop is al geknipt. Dus ik kan weer aan de slag.......

2 opmerkingen:

  1. Ongelovelijk hoe snel jij deze darlings op de wereld zet. Deze is zo mooi, ik krijg er kippevel van!
    Dikke knuffel lief mens.
    ManonX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmm, ze heeft net als mijn jongste rossig haar ... Madeleine?

    BeantwoordenVerwijderen